Donderdag 14 mei Zion Canyon National Park

14 mei 2015 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Na ontbeten te hebben zijn we op de shuttle bus richting Zion Canyon national park gestapt. Deze stopte voor de ingang van het park. Het plaatsje Springdale waar we nu in een motel zitten ligt vrij dichtbij de park alleen lopend is het vrij ver, dus de shuttle bus is ideaal.

De fietsverhuur winkel zat aan de ingang van het park. Lekker makkelijk. Eerst dachten we dat de fietsverhuur 2 km van het park af zou zitten, omdat ze bij het motel dit ook aangaven.
Gelukkig via google maps het adres gevonden en dit bleek helemaal de andere kant op te zijn. Dit kwam gelukkig wel goed uit.

Na de fietsen opgehaald te hebben (we mochten ze 5 uur gebruiken) zijn we naar de shuttle bussen van het park gefietst. Alle bussen hebben een fietsen drager voor op, dus wij snel onze fietsen erop vastgemaakt om ons naar het hoogste punt van het park te laten vervoeren, Temple of Sinawava.

Vanuit hier kun je ook the narrows trail doen, dan loop je tussen een klif door de virgin rivier. Voor deze trail heb je wel extra schoenen nodig want je loopt door de rivier. Deze komt ongeveer tot enkel hoogte.
Aangezien we nu fietsen bij ons hadden besloten we die later op de dag misschien nog te doen.

Met de fietsen zijn we weer helemaal naar beneden gereden tot aan Canyon Junction, want vandaar uit was er nog een trail die met de fiets gedaan mocht worden, de Pa’rus trail (5,6km).
Op onze terugtocht hebben we diverse stops gemaakt voor foto’s en om van het uitzicht te genieten. Zion is een erg mooi park. Hoe al die rotsformaties zo ontstaan zijn door erosie is heel bijzonder.
Tijdens de rit hadden we onder andere uitzicht op de rotsen: Angels Landing (vroeger werd gezegd dat deze zo hoog is dat alleen engelen erop konden landen), Heaps canyon, The Sentinel en Court of the Patriarchs (3 rotsen naar Bijbelse personen vernoemd; Abraham, Isaac en Jacob).

Verder hadden we gefietst langs de Virgin River naar beneden wat mooie uitzichten gaf. Aangekomen bij de Pa’rus trail hebben we daar de trail gepakt en zijn we door de natuur naar het begin van het park gefietst bij het Visitor center.
Halverwege onze trail begon het te regenen en te onweren. We besloten dus maar even een tandje harder te fietsen.
Aangekomen bij het visitor center daar maar even gaan schuilen. Aangezien we alles wat we met de fiets mochten doen gedaan hadden, besloten we de fietsen maar weer terug te brengen en te hopen dat het weer wat zou opknappen om nog wat wandel trails te doen.
We hebben 2,5 uur de fietsen gehad, dat was meer dan genoeg voor in Zion.

Nadat we de fietsen ingeleverd hadden stapte we weer op de shuttle bus naar het Zion Human History Museum, hier konden we een film kijken over Zion en Rangers vertelde op bepaalde tijden iets over het park.
Toen we aankwamen zou de Ranger met 5 minuten beginnen dus gingen we daar maar voor.
De Ranger vertelde de geschiedenis over de tunnels die gemaakt zijn om Zion te kunnen doorsteken, vroeger was er maar 1 ingang en moest je diezelfde weg ook weer terug, nu kun je door Zion rijden en kom je uit in Bryce canyon.
(hier gaan we morgen heen, en we rijden dan ook door die tunnels).
Erg leuk om te horen hoe dat vroeger gegaan was.
Toen de Ranger klaar was konden we gelijk door voor de 22 minuten duren de film, die elk half uur draaide.

Na de film was het al weer droog en de onweer was minimaal dus besloten we een trail te gaan doen. The Narrows trail (hierboven al over geschreven) was te gevaarlijk met onweer in de lucht.
We zijn dus met de shuttle bus naar The Grotto gereden, hier hebben we The Grotto trail gedaan, hierbij kwamen we uit bij Zion lodge, een halte eerder.
De trail was 1,6 km.

Aangezien het nog steeds droog was, hebben we ook The weeping rock trail gedaan (0.6km/hoogte 30m).
Het lijkt net of de rosten huilen er druppelt aan alle kanten water uit.

Na deze wilde we toch nog een trail doen die wat gewaagder was, dus besloten we de Kayenta trail (3.2km/hoogte 46m) te doen, bij deze trail liepen we langs de rotsen met een aardige afgrond naast ons wat het al wat avontuurlijker maakte. Het pad was vooral zand en stenen, lekker ruig. Het uitzicht was heel mooi.
De Kayenta trail liep over in de Emerald pools trails upper middle en lower (upper 1,6km/hoogte 61m) (lower 1,9km/hoogte 21m), als we deze uitliepen eindigde we weer bij Zion Lodge dus maakten we een leuk rondje. Totaal rondje (6.7km)

Erg leuke trail vooral vanwege hoe je tussen de rotsen op een ruig pad liep. Toen we bij de lower emerald pool waren begin het ineens hard te waaien en was de onweer en regen weer terug, het ging echt even flink tekeer. Aangezien het al einde middag was besloten we deze trail af te maken en lekker terug te gaan naar het motel.

Zion is een mooi park niet heel groot maar genoeg te doen. Morgen gaan we Bryce Canyon verkennen hopelijk knapt het weer dan wat op, want voor morgen voorspellen ze ook regenachtig weer.

We hebben bij een restaurant Bit en Spur verderop van ons motel gegeten, 3 taco's en 3 enchilada's gevuld met kip,varken en rundvlees met rijst en zwarte bonen. We hebben alles gedeeld. Zodat Daniel ook wat taco's had en ik wat enchilada's.
Het was erg lekker.
We zaten tot onze kruin vol.
In tegenstelling tot gister was dit echt heel veel. En dat voor dezelfde prijs.
Even een wasje draaien, en dan relaxen in het motel.

Van reisblog naar fotoboek
Laat een prachtig fotoboek afdrukken van je verhalen & foto's. Al vanaf € 21,95.
reisdrukker.nl

Foto’s

1 Reactie

  1. Vivian:
    15 mei 2015
    Hey! Ik volg jullie nog steeds. Wat een avonturen zeg. Dat vegas gevoel herken ik helemaal en leuk dat jullie hebben genoten v zion ondanks het weer. Met de sportiviteit zit het ook helemaal goed zie ik fietsen hiken super hoor! Benieuwd wat jullie v bryce vinden. Wij zijn opt moment een paar dagen in toscane samen. Het schilderij ophalen en nog een beetje genieten. Veel plezier nog en ik kijk uit naar het volgende verslag. Groetjes vivian