San Francisco woensdag 6 mei 2015

6 mei 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na het ontbijt lekker met de taxi naar pier 33 gegaan.
Gister hadden we zoveel gelopen dus vonden we dat we vandaag wel een taxi verdient hadden. :-P
Vanaf ons hotel zou het nog ruim 25 minuten lopen zijn naar Pier 33.
Met de taxi was het 10 minuten en kosten 11.40 dollar.
Nog goedkoper als de kabeltram, vanaf de tram was het ook nog 15 minuten lopen want die stopt aan de verkeerde kant.

Vandaag Alcatraz bezocht.
Tijdens de boottocht hadden we een mooi uitzicht op de Golden Gate bridge, de zeemist was en stuk minder als gisteren, en de skyline van San Francisco. Ook de Bay Bridge was goed te zien.

Alcatraz was heel indrukwekkend. We hebben 2.5 uur op het eiland doorgebracht.
We kregen via een nederlandse audiotoer leuke weetjes en feiten over de gevangenen en het leven op Alcatraz te horen.

Ook de natuur op het eiland is indrukwekkend, vele vogels en bijzondere planten.

Nadat we weer terug waren bij pier 33 hebben we op pier 39 als lunch een amerikaanse hotdog gegeten.
Nog wat winkeltjes bezocht en weer terug met de kabeltram naar boven.
We wilde bij Lombard street uitstappen maar dan zouden we weer 12 dollar moeten betalen. Lopen was echt te ver vanaf lombard naar ons hotel.
Dus besloten we op de tram te blijven.

Morgen hebben we onze huurauto dan rijden we wel lombard street af ook heel leuk en hoeven we niet te lopen :-P

Bij chinatown, een paar blokken tot ons hotel zijn we van de tram gegaan (helaas remde deze bestuurder overal voor dus geen achtbaan gevoel zoals gisteren :-( ). Hier hebben we lekkere broodjes voor het ontbijt gehaald want morgen moeten we vroeg op voor de huurauto.

We hebben goed gegeten bij Uncle Vitos. Een pizzaria op de hoek van ons hotel. We hadden allebei een pizza calzone.

Foto’s