New York

1 mei 2015 - New York City, Verenigde Staten

Na een vlucht vandaag van 8 uur en 5 minuten kwamen we aan op Newark airport in New York. Alles was goed verlopen en de vlucht viel gelukkig mee. Redelijk ruim vliegtuig. Niet heel groot maar wel een goed ingedeeld.

Toen we buiten kwamen werden we gelijk belaagd door taxi chauffeurs die ons wel even naar ons hotel wilde brengen; voor rond de 120 dollar. Nou dat vonden we wel erg veel dus hebben we de bus gepakt naar time square en vandaar met metro naar Queens, long island city. Vanaf dat metro station was het nog 15 minuten lopen naar het hotel.

Net hotel, mooie kamer ook heel modern. Zelfs de lift is bekleed haha.

Nadat we ons opgefrist hadden zijn we met de metro naar grand central station gegaan. De ontvangst hal is erg mooi. Daarna zijn we doorgelopen naar de NY public library en bryant park. Ook erg mooi.

Vandaaruit kwamen we op broadway die weer uitkwam op time square. Daar hebben we de grote toysRus bezocht en de M&M store.
Daar heb je echt keuze stress van alle soorten M&M's die je kan kiezen.

We kregen als tip om bij Shake Shack te gaan eten, helaas stond daar een rij ver buiten het restaurant dus zijn we bij een pizzaria John's terecht gekomen.
Hier hebben we heerlijk een pizza calzone gedeeld.

Time sqaure is ook heel mooi, als het donker begint te worden, dan komen alle billboards meer tot hun recht. We hebben time sqaure zowel met daglicht als met het avondvallen kunnen bewonderen.

Ook kregen we als tip om naar het Marriott Marquee gebouw te gaan en op de 48ste verdieping het uitzicht te geniet, ook hier helaas mega lange wachtrijden, aangezien we al meer dan 23 uur opwaren zijn we lekker terug naar het hotel gegaan.

Foto’s

2 Reacties

  1. Louis:
    2 mei 2015
    Leuk om te lezen en nog veel kunnen ondernemen op de eerste dag
  2. Tamara:
    3 mei 2015
    Bezige bijtjes... Hele fijne vakantie samen!!!heerlijk genieten! Zal jullie reis beetje bijhouden met lezen